Управління виконавчої дирекції Фонду в Херсонській області
Головна » Анонси та новини » Зміни з 01 лютого 2020 року

Алгоритм дій застрахованої особи і страхувальника для отримання матеріального забезпечення у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю

04.10.2018

Алгоритм дій застрахованої особи і страхувальника для отримання матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю (включаючи догляд за хворою дитиною та допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами)

 

 

1.    Застрахована особа (співробітник) отримує лікарняний лист в медичній установі.

 

На цьому етапі необхідно звернути уваги на правильність і повноту заповнення лікарняного (ПІП, назва страхувальника, період непрацездатності, тощо), наявність підписів і печаток лікаря та медичної установи.

 

 

 

2.    Передає листок непрацездатності страхувальнику.

 

На підприємствах спершу лікарняний може надаватися відділу кадрів, а потім  бухгалтеру. Якщо застрахована особа має право на пільги (100% лікарняних незалежно від страхового стажу), за вимогою страхувальника необхідно надати відповідні документи (посвідчення донора, чорнобильця і т.д. відповідно чинного законодавства).

Також, для визначення страхового стажу застрахованої особи, вона повинна надати довідку з Пенсійного фонду ОК-5 (якщо на новому місці роботи страховий стаж складає менше 12 місяців).

Фізична особа – підприємець (самозайнята особа) самостійно здійснює нарахування матеріального забезпечення за листками непрацездатності.

Слід звернути увагу, що оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності (крім тимчасової непрацездатності по догляду за хворою дитиною, вагітності і пологах), здійснюється за рахунок роботодавця, а починаючи з шостого дня  -  за рахунок коштів ФССУ.

 

 

3.    Страхувальник передає листок непрацездатності на розгляд комісії (уповноваженого) із соціального страхування, яка приймає рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення протягом двох тижнів та передає  його до бухгалтерії.

 

 

4.    Бухгалтерія, або фізична особа – підприємець (самозайнята особа)  здійснює необхідні розрахунки та подає заяву-розрахунок до робочого органу ФССУ.

 

 

Заява-розрахунок подається до ФССУ не пізніше 5 робочих днів з дня прийняття рішення комісією (уповноваженого) із соціального страхування про призначення матеріального забезпечення.

Якщо підприємство вперше подає заяву-розрахунок до ФССУ для фінансування матеріального забезпечення, необхідно спочатку відкрити окремий поточний рахунок для зарахування страхових коштів в банку або органі, що здійснює казначейське обслуговування (для бюджетних установ).

Для подання заяв-розрахунків в електронній формі, необхідно укласти Примірний договір з робочим органом ФССУ про подання електронних документів.

 

 

5.    Робочий орган ФССУ здійснює фінансування страхувальника протягом 10 робочих днів з дня надходження заяви-розрахунку.

 

 

6.    Страхувальник здійснює виплату матеріального забезпечення у найближчий після дня призначення допомоги строк, встановлений для виплати заробітної плати.

 

 

7.    Після проведення виплат матеріального забезпечення за рахунок коштів ФССУ страхувальник надсилає повідомлення про проведення виплат за встановленою формою протягом місяця з дня проведення виплат.

 

У разі відсутності інформації від страхувальника про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування робочі органи ФССУ здійснюють перевірки щодо використання страхувальником коштів Фонду.

 

 

 

 

версія для друку

Громадська приймальня

Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Фонд соціального страхування України