Поступово Україна переходить на автоматичне
формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Уже
з вересня всі заклади
охорони здоров'я мають повністю перейти на формування медичних висновків про
тимчасову непрацездатність.
Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?
●
Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного
висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується
е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення
медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.
●
Одразу після створення медичного висновку потрібно повідомити про це
роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад,
телефоном.
●
Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому
кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у
цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець
бачить у власному кабінеті страхувальника.
●
Водночас, роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової
непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального
забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості
застрахованої особи.
●
Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову
непрацездатність – він містить персональні дані і не призначений для сторонніх.
Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального
забезпечення.
●
Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін,
лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову
непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.
●
Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний
працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».
●
З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів
призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не
пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ
заяву-розрахунок.
●
Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування
допомоги від Фонду працівнику.
●
Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення
заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
●
Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник
може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду:
https://t.me/socialfund.
● Інформація щодо профінансованих дат, у які
роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за
тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить
декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть
на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.
● Однак аби працівники могли точно
дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі
додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників
– інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за
заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку
роботодавця.
● Після того,
як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу
працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати
заробітної плати, або одразу після отримання
коштів від ФССУ.