На відміну від допомог по вагітності та
пологах, компенсації заробітку за час догляду за хворою дитиною та інших
допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України з
першого дня і до завершення тимчасової втрати працездатності, у випадку
загальних захворювань або травм перші п’ять днів непрацездатності оплачуються
за кошти роботодавця. А починаючи з шостого дня і до одужання – фінансуються
ФССУ.
Як
роботодавцю з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?
● Роботодавець оплачує лише перші п’ять
днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від
кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо
знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку.
● У паперових листках непрацездатності
на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних
така позначка відсутня.
● На підставі даних медичних висновків,
що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості
формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження
першого та разом складають один страховий випадок.
● Тож унікальний номер випадку
непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного
випадку, буде співпадати.
● При цьому номери самих е-лікарняних
можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.
● Аби і працівник, і роботодавець могли
побачити зв’язок е-лікарняних, Пенсійний фонд України оновив інтерфейси
особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг – відтепер там доступні
розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.
● Зокрема, було додано інформацію щодо
номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для
перегляду страхувальниками і застрахованими особами.
● Тож тепер аби з’ясувати, є
е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний
номер страхового випадку.
● Якщо в працівника декілька
електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий
унікальний номер – «номер випадку непрацездатності».
● Крім того, в інтерфейсі з’явилась
інформація про наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта,
порушення ним режиму лікування, а також щодо причини непрацездатності, зокрема,
встановленої ФССУ (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).
Гаряча лінія з питань користування особистими
кабінетами на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України:
0-800-503-753
Гаряча лінія щодо оплати е-лікарняних і
подання за ними заяв-розрахунків:
0-800-501-892