З початку впровадження е-лікарняних було створено вже
майже 3 мільйони медичних висновків. Лише за жовтень роботодавці передали до
Фонду соціального страхування України на оплату 253 тисячі електронних
лікарняних, а починаючи з червня, Фонд прийняв на фінансування вже 360 тисяч
електронних листків непрацездатності на суму 641,4 мільйона гривень.
Відповідаємо на поширені запитання щодо е-лікарняних:
Якщо не прийшло SMS про створення е-лікарняного
Створення е-лікарняних відбувається автоматично для тих пацієнтів,
яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Зазвичай про це надходить
повідомлення на вказаний контактний номер телефону, однак SMS може не прийти –
це ще не свідчить про те, що лікарняний не створено, тож хвилюватись не
потрібно. Наприклад, в особистому кабінеті на вебпорталі
Пенсійного фонду може бути не вказано номер телефону. Авторизуйтесь на сайті
portal.pfu.gov.ua за допомогою ЕЦП або BankId і
перевірте, чи створено е-лікарняний. Там же ви зможете оновити контакти і
надати дозвіл надсилати вам повідомлення.
Якщо е-лікарняний не створено
Найчастіше помилки при створенні е-лікарняних пов’язані з
ідентифікаційними даними. Інформація щодо пацієнта завантажується з реєстру
пацієнтів у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у
декларації із сімейним лікарем. Якщо ідентифікаційні дані пацієнта, зазначені у
декларації, не співпадають із даними у реєстрі застрахованих осіб –
е-лікарняний не буде створено. Часто такі помилки пов’язані із застарілою
інформацію, яка не була вчасно оновлена. Тож прискіпливо перевірте всі дані та внесіть корективи – е-лікарняний буде створено після
усунення неточностей. Найкраще завчасно перевіряти
правильність внесення інформації і оперативно
повідомляти лікаря і роботодавця про всі зміни. Також е-лікарняний може не бути
сформовано через відсутність інформації про трудові відносини або її
недостовірність – у такому випадку роботодавець має подати відповідний
податковий звіт, його уточнення або повідомлення про прийняття працівника на
роботу.
Як з’ясувати, коли оплатять е-лікарняний
Це можна зробити онлайн – інформація про стан
фінансування лікарняних і декретних допомог щоденно оновлюється у
телеграм-каналі https://t.me/socialfund. Перші п’ять днів
страхового випадку оплатить роботодавець, а решту аж до одужання фінансує Фонд
соціального страхування України (за винятком допомог по вагітності та пологах і
по догляду за хворими дітьми – вони оплачуються за кошти ФССУ з першого дня).
Щоб дізнатись дату фінансування, потрібно знати точну дату подання роботодавцем
заяви-розрахунку за е-лікарняним – не втрачайте зв’язок і цікавтесь станом
оформлення заяви. Уточнити дату можна також у відділенні Фонду, для цього у
кожному обласному управлінні створено окремі гарячі лінії.
Коли е-лікарняний стане готовим до оплати
Починати призначення працівнику матеріального
забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного.
Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день
після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по
вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття. Однак е-лікарняні
можуть ставати «готовими до сплати» зарано – у таких випадках потрібно
орієнтуватись на дати. Ці технічні неточності поступово врегулюють.
Роз’яснення щодо більшості
нюансів, які виникають при роботі з е-лікарняними, уже доступні на офіційних
ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду
соціального страхування України, Пенсійного фонду України та ін., зокрема:
● Що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний.
● Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним.